Klachtenprocedure
U kunt, als patiënt of bezoeker van onze kliniek, een klacht hebben over bv. het niet of onjuist handelen van een medewerker, de accommodatie of over een financieel aspect. Het is belangrijk dat u uw klacht aan ons meedeelt zodat wij, samen met u, naar een oplossing kunnen zoeken. De eenvoudigste manier is om rechtstreeks te praten met degene die naar uw mening verantwoordelijk is of die de klacht heeft veroorzaakt. U kunt ook het formulier op deze pagina gebruiken om een klacht in te dienen.
De door u ingediende klacht wordt door de klachtencommissie onderzocht en behandeld overeenkomstig de regels, zoals die zijn opgesteld in het klachtenreglement. Het belangrijkste doel van dit reglement is, dat tijdens de klachtprocedure beide partijen een gelijkwaardige positie innemen en dezelfde kansen krijgen hun belangen en standpunten te bepleiten. Tevens staat in het reglement vermeld hoe de klachtprocedure precies verloopt. Meer informatie over onze klachtenprocedure vindt u verderop op deze pagina.

Algemene informatie
Klachtenprocedure
Acura Medisch Centrum streeft naar de hoogst haalbare kwaliteit. Heeft u onverhoopt toch een klacht, dan luisteren wij uiteraard naar uw verhaal. Wij nemen alleen klachten in behandeling die gemeld worden volgens onze klachtenprocedure.
Wat bedoelen we met een klacht?
Een klacht is een uiting van ontevredenheid van een patiënt over de behandeling /bejegening dan wel over het geleverde product/dienst.
Ontvangst klacht
- De klacht komt mondeling of schriftelijkbinnen bij Acura Medisch Centrum.
- De cliënt zal de klacht bespreken met het direct betrokken personeelslid en zo zal er geprobeerd worden om naar een oplossing te zoeken.
- Wanneer het probleem of de klacht niet met het direct betrokken personeelslid zal kunnen worden opgelost zal er aangeboden worden om in gesprek te gaan met de manager of medisch directeur van Acura Medisch Centrum.
Afhandeling klachten
- Indien het probleem niet opgelost kan worden door de manager of medisch directeur van Acura Medisch Centrum, zal de klacht door de manager of medisch directeur van Acura MC schriftelijk worden neergelegd bij de Klachtencommissie van de NVVCC. Deze is bereikbaar via de mail: klachtencommissie@nvvcc.nl of per post.
- Er zal een kopie van de bevestigingsbrief dat de klacht ontvangen is door de klachtencommissie van de NVVCC naar Acura MC worden gestuurd. Hierop zal vanuit Acura MC een reactie over de klacht schriftelijk worden toegestuurd naar de klachtencommissie.
- Vervolgens zal er een brief worden ontvangen met het oordeel van de commissie. Waarop de manager of de medisch directeur van Acura MC de cliënt schriftelijk zal meedelen of ze zich kunnen vinden in het oordeel van de commissie of dat ze naar aanleiding van de uitspraak maatregelen overweegt.