Wilt u meer weten over Acura Medisch Centrum klachten? Het zoeken en vinden van een geschikte cosmetische kliniek is vaak een ingewikkeld proces. Als u voor de eerste keer kennismaakt met de wereld van esthetiek, komt u aanbevelingen, adviezen en advertenties tegen. Deze overdaad aan informatie kan contraproductief zijn. Ons doel, bij Acura Medisch Centrum, is om u te helpen bij het nemen van een weloverwogen beslissing die bij u past en waar u later tevreden op terugkijkt. Heeft u vragen of Acura Medisch Centrum klachten serieus neemt? We geven u graag een toelichting tijdens een vrijblijvend gesprek in onze kliniek en laten u zien hoe onze klachtenprocedure is vormgegeven.
Melding Acura Medisch Centrum klachten
Het kan gebeuren dat u als bezoeker of patiënt van Acura Medisch Centrum een klacht heeft over de werkwijze van een specialist of kliniekmedewerker. Misschien bent u ontevreden over een factuur die u heeft ontvangen. We vinden het belangrijk dat u uw klacht kenbaar maakt, zodat we gezamenlijk naar een oplossing zoeken. Uw ongenoegen uiten doet u in een rechtstreeks en direct gesprek met degene die volgens u aan de basis van de klacht ligt, of u vult het klachtenformulier in. Komen we er onderling niet uit? Acura Medisch Centrum legt uw klacht neer bij de Klachtencommissie van de Nederlandse Vereniging voor Cosmetische Chirurgie, NVVCC. Met voldoende voorbereiding en een realistisch beeld van de cosmetische behandeling die u wilt laten toepassen, worden over het algemeen prima resultaten bereikt. Onze behandelingen krijgen een gemiddelde beoordeling van 9.1, iets waar we als kliniek trots op zijn.
Zorgvuldige voorbereiding
Met een jaarlijks stijgend aantal chirurgische en niet-chirurgische cosmetische behandelingen, is het niet eenvoudig om de juiste keuze te maken. Er is geen one-size-fits-all kliniek en/of behandelaar. Een van de belangrijkste factoren bij het vinden van een geschikte behandelaar is de ervaring die cosmetisch artsen hebben. Zonder twijfel spelen kwalificaties en vaardigheden een onmiskenbare rol bij het selecteren van een arts. Vaker wel dan niet hebben veel mensen de neiging om het advies te volgen dat ze krijgen van familie, kennissen of vrienden die al eerder een behandeling hebben ondergaan. Wat doet u als u niemand kent die bekend is met cosmetische behandelingen? En waar let u op bij het selecteren van een cosmetische kliniek?
Kwalificaties en ervaring
Ervaring telt bij de keuze van zowel de cosmetisch arts, als huidtherapeut als verpleegkundige. U wilt er zeker van zijn dat u in bekwame handen bent. Hoe groter de ervaring, hoe meer behandelingen een arts heeft toegepast en hoe groter de kans dat u veel voor en na foto’s kunt zien. Ervaren cosmetisch artsen weten wat ze doen en hebben zich gespecialiseerd in het toepassen van esthetische behandelingen. Bij Acura Medisch Centrum werken gekwalificeerde en geregistreerde cosmetische artsen, dermatologen, anesthesisten, huidtherapeuten en verpleegkundigen. Deze ervaring biedt kennis, waardoor we in staat zijn een procedure op maat af te stemmen. In een persoonlijk consult geven we aan welke resultaten u realistisch gezien van een cosmetische ingreep mag verwachten. Samen streven we naar de mooiste resultaten.
De prijsfactor
Naast kennis en ervaring is de prijs die u voor de gewenste behandeling betaalt van invloed op de keuze voor een kliniek. Het is te makkelijk om voor het goedkopere alternatief te kiezen. Zelfs wanneer u online informatie opvraagt of telefonische offertes aanvraagt, is het makkelijk om teleurgesteld te worden. Niets is zo makkelijk als een basistarief opvragen en verder geen aandacht aan de verdere inhoud van een behandeling te besteden.
Goedkoop niet altijd duurkoop
Goedkoper hoeft niet per se slechter te zijn, maar zonder persoonlijk overleg is en blijft het een gok als het om de totale kosten gaat. Het feit dat de ene kliniek goedkopere behandelingen aanbiedt dan de andere, betekent niet dat uw ervaring uiteindelijk ook echt beter of slechter hoeft te zijn. Wat als die ‘goedkopere’ kliniek andere eenheden toepast dan het ‘duurdere’ alternatief? U weet pas zeker wat de kostprijs van een behandeling is, als u een kliniek bezoekt. Het heeft in dat opzicht geen zin om uw eerste keuze puur op de prijs te baseren. Iedereen is uniek en daarom heeft u een behandeling nodig die specifiek op uw eigen behoefte is afgestemd. Met een gratis consult bij onze artsen is er eigenlijk geen reden om niet langs te komen bij onze kliniek in Weert.
Vertrouwd gevoel, vriendelijke benadering
Bij het selecteren van een cosmetische behandelaar is een comfortabel, zelfverzekerd en vertrouwt gevoel misschien wel net zo belangrijks als ervaring en bereikte resultaten. Als het uw eerste kennismaking met cosmetische behandeltechnieken is, kan deze ervaring ontmoedigend zijn, maar een goede kliniek zorgt ervoor dat u al vanaf de eerste kennismaking een goed gevoel heeft. Dat begint al met het maken en bevestigen van een afspraak en de ontvangst in de kliniek. Bij Acura Medisch Centrum willen we dat u zich comfortabel voelt. Onze omgeving is veilig en onze artsen en verpleegkundigen staan klaar om u het best mogelijke advies te geven en het gewenste resultaat te bereiken. Bel ons of kom langs voor een gratis consult en ervaar zelf of we bij u passen. Een ruime meerderheid van onze bezoekers en patiënten zijn tevreden en keren terug voor nabehandelingen of een andere cosmetische behandeling.
Begin uw cosmetische reis met een gratis consult
Wilt u een cosmetische behandeling laten toepassen en zoekt u daarvoor de kliniek of arts die het beste bij u past? Maak gerust een afspraak voor een gratis en vrijblijvend consult bij Acura Medisch Centrum in Weert. Onze artsen hebben jarenlange ervaring met esthetische behandelingen en cosmetische chirurgie. Jaarlijks worden workshops en congressen bijgewoond om op de hoogte te zijn en blijven van nieuwe ontwikkelingen. In een persoonlijk gesprek beantwoorden we uw vragen en laten zien welke behandeltechniek aansluit bij de verwachting die u heeft. We lichten de risico’s toe en geven u inzicht in eerder behaalde resultaten aan de hand van voor en na foto’s. Vul het contactformulier in, maak telefonisch een afspraak, we zijn bereikbaar op +31495729325 of stuur een e-mail naar info@acuramedischcentrum.nl.
Acura Medisch Centrum klachten – FAQ
1. Kan ik een klacht indienen als ik niet tevreden ben?
Ja. Als u ontevreden bent over de manier waarop een behandeling is verlopen en/of bij ontevredenheid over het resultaat kunt u een klacht indienen. U kunt ook eerst contact met ons opnemen, zodat we in staat zijn om samen tot een oplossing te komen.
2. Wat gebeurt er als er geen oplossing wordt gevonden?
Mocht het gebeuren dat we er samen niet uitkomen, dan vindt een gesprek plaats met de medisch directeur van de kliniek.
3. Hoe verloopt de klachtenprocedure?
Als uw klacht niet opgelost kan worden, dan wordt deze door de directeur van Acura Medisch Centrum schriftelijk neergelegd bij de klachtencommissie van de Nederlandse Vereniging voor Cosmetische Chirurgie. De commissie geeft beide partijen de gelegenheid om de klacht toe te lichten en te reageren. De klachtencommissie geeft na hoor en wederhoor een oordeel over de ingediende klacht.
4. Worden er jaarlijks veel klachten behandeld?
Wanneer u kijkt naar de reviews en ervaringen, ziet u dat veel behandelingen goed worden beoordeeld. Als kliniek zijn we hier trots op. We doen er alles aan om een hoge mate van kwaliteit te waarborgen. Helaas kan het gebeuren dat iemand een minder positieve ervaring heeft. In dat geval proberen we altijd tot een passende oplossing te komen.
5. Waarom zijn mensen ontevreden?
Het gebeurt helaas dat mensen een verkeerde of te hoge verwachting hebben van een cosmetische behandeling. Onze artsen proberen al tijdens een consult uit te leggen welke resultaten realistisch zijn en wat niet. Op deze manier stuurt een arts de verwachting bij. Een enkele keer krijgt iemand door de verkeerde verwachtingen een negatief behandeladvies.
6. Waarom worden klachten niet gepubliceerd?
Na het indienen van de klacht, nodigen we u uit bij de arts of medewerker waar u een klacht over heeft. Door te praten en de meningen van beide ‘partijen’ duidelijk te maken, ontstaat begrip en ruimte voor een oplossing. Niet elke klacht komt uiteindelijk bij de NVVCC terecht, maar wordt onderling opgelost. Als er voldoende aandacht is en een goede oplossing wordt aangeboden, is er geen reden om de klacht openbaar te maken.
7. Krijg ik mijn geld terug bij klachten?
We gaan met u in overleg over de klacht, zodat we een passende oplossing kunnen bieden. Een klacht betekent niet dat u de behandelsom terugkrijgt.
8. Kan ik later mijn klacht intrekken?
Na het indienen van een klacht en het doorlopen van de klachtenprocedure is meestal een oplossing voorgesteld waar beide partijen zich in kunnen vinden. De klacht is dan opgelost en intrekken is niet nodig. De klachten worden enige tijd bewaard.
9. Is de NVVCC onafhankelijk?
De Nederlandse Vereniging voor Cosmetische Chirurgie is onafhankelijk en streeft veiligheid en kwaliteit van cosmetische behandelingen en ingrepen na. Als uw klacht bij de commissie komt, wordt een traject gestart om een zo helder als mogelijk beeld van uw klacht te krijgen. Alleen maar op deze manier bent u zeker van dat uw klacht serieus wordt genomen en dat onafhankelijke professionals een oordeel geven.